Warmińsko-Mazurski Uniwersytet Trzeciego Wieku w Olsztynie

Wycieczka do Izraela 11-18 maja 2023

Około 4 godziny lotu i znaleźliśmy się w Izraelu. Wita nas ciepło i unoszący się w powietrzu charakterystyczny zapach bliskiego orientu. Zaczęła się niezwykła przygoda. Najpierw Cezarea, gdzie ruiny rzymskiego akweduktu wpatrują się w morze, potem Hajfa i urokliwa panorama z ogrodami bahajskimi. Następnego dnia Góra Błogosławieństw, Tabha – miejsce cudownego rozmnożenia ryb i chleba, malutki kościół prymatu Piotra, Kafarnaum z Domem Piotra i nareszcie rejs łodzią po Jeziorze Galilejskim a na łodzi śpiewy i tańce! Koniec tańców jedziemy do Nazaretu. Kolejny dzień to Kana Galilejska (niestety, nikomu z nas nie udało się wodę zamienić w wino). Wjazd na Górę Tabor i nareszcie Jaffa dzielnica Tel Avivu i kąpiel w Morzu śródziemnym! Jeszcze tego dnia zwiedzamy Betlejem (Bazylikę Narodzenia). W kolejnych dniach zwiedzamy Muzeum Holokaustu (Yad Vaszem) z ogromną ilością drzew upamiętniających Sprawiedliwych wśród Narodów Świata. Wieczorne zwiedzanie Jerozolimy i pobyt koło Ściany Płaczu. Niezapomniany będzie widok z Góry Oliwnej na Wzgórze Świątynne, Ogród Oliwny Getsrmani i panorama Jerozolimy. Nie pominęliśmy najstarsze miasto świata Jerycho, tam widzieliśmy Górę Kuszenia i po „fotkach” pod drzewem sykamora zjechaliśmy do największej depresji świata- Morze Martwe. „Rytualne” paplanie się w czarnym jak smoła mule było niemal obowiązkowe. Wszyscy chcieli zgubić kilkanaście latek! Odmłodzeni wracamy do Betlejem na nocleg. Kolejny dzień to przede wszystkim Jerozolima Miasto trzech wielkich religii. Miasto pełne kontrastów, Via Dolorosa (Droga Krzyżowa) i Bazylika Grobu Świętego, ale i widok na wzgórze świątynne z Kopułą na Skale pozostaną w pamięci.