Warmińsko-Mazurski Uniwersytet Trzeciego Wieku w Olsztynie

Gruzja w rytmie czaczy

W dniach 03 – 10.09.2019 Klub Krajoznawców PTTK przy naszym uniwersytecie zorganizował kolejną wycieczkę zagraniczną, tym razem do Gruzji. Biuro Podróży Pura Vida, doskonale znane naszym podróżującym studentom pokazało nam przepiękną krajobrazowo Gruzję i niebywale serdecznych Gruzinów. Niemalże całodobową opieką otoczył nas pilot Darek. Przez Gruzję przeprowadzili nas: mistrz kierownicy – Gia i przewodniczka Paulina.
Podczas 8 dniowej wędrówki nasza 48 osobowa grupa przejechała 1500 kilometrów po gruzińskich drogach podziwiając zapierające dech w piersi widoki. Rozpoczęliśmy zwiedzanie od stolicy – Tbilisi: Aleja Rustavelego, Stare Miasto z twierdzą Narikala, katedra Sioni, starożytne termy z leczniczą wodą i pomnik Matki Gruzji. Podziwialiśmy urokliwe uliczki w centrum miasta z klimatycznymi kafejkami wypełnionymi turystami. Następnie odwiedziliśmy słynną na cały świat wytwórnię koniaków – Sarajashvili. Dzień zakończyliśmy bardzo gruzińską kolacją z tańcami.W kolejnych dniach zapoznaliśmy się z malowniczą Kachetią, uważaną za ojczyznę wina, odwiedziliśmy Signagi – jedno z najpiękniejszych miast Gruzji, zwane „ miastem zakochanych”, Bodbe- kompleks klasztorny z IX wieku. Po krainie wina wyruszyliśmy w drogę w kierunku Kaukazu. Jeepami pojechaliśmy wysoko w góry( powyżej 2200 m npm) do kościółka , podziwiając widoki i lodowiec. Śpimy w hotelu „ Alpina”, w Gudauri-, a rano, po nocnej burzy, podziwiamy ośnieżony i skąpany w słońcu najwyższy szczyt Kaukazu. Teraz zjeżdżamy krętą drogą w dół w kierunku Morza Czarnego. Zwiedzamy muzeum Stalina w Gori i niesamowite miasteczko skalne z V wieku p.n.e. w Uplisciche. Następnego dnia degustujemy różne rodzaje gruzińskich herbat uprawianych na polach Batumi, zwiedzamy wspaniały Ogród Botaniczny i podziwiamy architekturę Batumi. Ostatni dzień wycieczki poświęcamy na relaks nad Morzem Czarnym.Wracamy do domu pełni niesamowitych wrażeń . W długie zimowe wieczory będziemy mile wspominać te chwile, popijając gruzińskie wino i koniak.